מאמרים ועדכונים

מאמרים ועדכונים

מאמרים ועדכונים


By נעמית רויך 15 Aug, 2021
"ועדת הריכוזיות ממליצה למנוע מדלק ונובל לגשת למכרז קידוח" " ועדת הריכוזיות מתנה את המלצתה לאפשר לדלק ונובל להוליך גז טבעי למצרים, בתנאי שמחיר דומה יוצע ללקוחות בישראל בהתאם למתווה הגז" "ועדת הריכוזיות אישרה את המיזוג בין רשת וערוץ 10" מהכותרות דלעיל ניתן לחשוב כי חוק הריכוזיות נוגע רק לפירמידות ענק השולטות במשק, לטייקונים, בנקים, לחברות ביטוח וחברות אחזקה מרובות זרועות, ומקושר לשמות מפורסמים המככבים במהדורות החדשות!!?? אולם מסתבר שלא.
By נעמית רויך 15 Aug, 2021
אתם ניגשים למכרז? מעוניינים לזכות במכרז הבא? במאמר שלפניכם נסקור טיפים לגישה מומלצת ומנצחת להתמודדות במכרז. הטיפים מבוססים על ניסיוני העסקי הן כיועצת פיננסית ומנהלת מכרזים עבור מתמודדים והן כיועצת כלכלית ופיננסית למפרסמי מכרזים. הדוגמאות המוצגות במאמר, חלקן משעשעות ככל שיהיו, הינן מקרי-אמת בהם נתקלתי במהלך עבודתי. שלב ההכנה הראשונית למכרז 1. הרכב הקבוצה המתמודדת – בחלק מהמכרזים קיים שלב מקדים הנקרא תנאי סף (Pre-Qualification), בו מוגדרות הדרישות ההכרחיות בהן על המתמודדים במכרז לעמוד. שלב זה עשוי להיות שלב מקדים נפרד, המהווה מיון ראשוני של המתמודדים כתנאי קדם למתן אישור להתמודדות ולהגשת הצעה במכרז, או עשוי להיות כלול במסגרת המכרז, כאשר עמידת המתמודדים בתנאי הסף תיבחן לאחר הגשת ההצעות במכרז. תנאי הסף עשויים להיות תנאים כספיים (כגון, היקף מכירות מינימלי מסוים ב-3 השנים האחרונות, תזרים חיובי בשנים האחרונות, הון עצמי מסוים וכיו"ב), או תנאים תפעוליים וטכניים (כגון, ניסיון בהקמת 3 פרויקטים בתחום המבוקש בסדר גודל מסוים ב-5 השנים האחרונות, ניסיון בהפעלת פרויקטים דומים וכיו"ב). טיפ מס' 1: יש ללמוד בקפידה את דרישות ת
By נעמית רויך 31 Dec, 2019
במרץ 2016 אישרה הכנסת את הצעת החוק לתיקון מס' 40 לחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו המסמיך את מועצת הרשות השנייה לאשר לבעל זיכיון לשידורי רדיו אזורי לפצל את שידוריו, דהיינו לשדר תוכן נוסף, בחלק משעות היום, בתדר נוסף, שיוקצה לו על ידי משרד התקשורת לשם כך, במקביל לשידורי הרדיו הרגילים של התחנה.
By נעמית רויך 31 Dec, 2019
בפעם הראשונה שמוקמת תחנת רדיו אזורי נוספת בשפה הערבית, העתידה להגביר את התחרות והגיוון התוכני בשוק הרדיו והפרסום למגזר הערבי, אשר נתח הפרסום המופנה אליו נמוך מהותית ממשקלה היחסי של האוכלוסייה הערבית מכלל האוכלוסייה בישראל. מכרז אותו ליוויתי כיועצת
By נעמית רויך 15 Aug, 2021
"ועדת הריכוזיות ממליצה למנוע מדלק ונובל לגשת למכרז קידוח" " ועדת הריכוזיות מתנה את המלצתה לאפשר לדלק ונובל להוליך גז טבעי למצרים, בתנאי שמחיר דומה יוצע ללקוחות בישראל בהתאם למתווה הגז" "ועדת הריכוזיות אישרה את המיזוג בין רשת וערוץ 10" מהכותרות דלעיל ניתן לחשוב כי חוק הריכוזיות נוגע רק לפירמידות ענק השולטות במשק, לטייקונים, בנקים, לחברות ביטוח וחברות אחזקה מרובות זרועות, ומקושר לשמות מפורסמים המככבים במהדורות החדשות!!?? אולם מסתבר שלא.
By נעמית רויך 15 Aug, 2021
אתם ניגשים למכרז? מעוניינים לזכות במכרז הבא? במאמר שלפניכם נסקור טיפים לגישה מומלצת ומנצחת להתמודדות במכרז. הטיפים מבוססים על ניסיוני העסקי הן כיועצת פיננסית ומנהלת מכרזים עבור מתמודדים והן כיועצת כלכלית ופיננסית למפרסמי מכרזים. הדוגמאות המוצגות במאמר, חלקן משעשעות ככל שיהיו, הינן מקרי-אמת בהם נתקלתי במהלך עבודתי. שלב ההכנה הראשונית למכרז 1. הרכב הקבוצה המתמודדת – בחלק מהמכרזים קיים שלב מקדים הנקרא תנאי סף (Pre-Qualification), בו מוגדרות הדרישות ההכרחיות בהן על המתמודדים במכרז לעמוד. שלב זה עשוי להיות שלב מקדים נפרד, המהווה מיון ראשוני של המתמודדים כתנאי קדם למתן אישור להתמודדות ולהגשת הצעה במכרז, או עשוי להיות כלול במסגרת המכרז, כאשר עמידת המתמודדים בתנאי הסף תיבחן לאחר הגשת ההצעות במכרז. תנאי הסף עשויים להיות תנאים כספיים (כגון, היקף מכירות מינימלי מסוים ב-3 השנים האחרונות, תזרים חיובי בשנים האחרונות, הון עצמי מסוים וכיו"ב), או תנאים תפעוליים וטכניים (כגון, ניסיון בהקמת 3 פרויקטים בתחום המבוקש בסדר גודל מסוים ב-5 השנים האחרונות, ניסיון בהפעלת פרויקטים דומים וכיו"ב). טיפ מס' 1: יש ללמוד בקפידה את דרישות ת
By נעמית רויך 31 Dec, 2019
במרץ 2016 אישרה הכנסת את הצעת החוק לתיקון מס' 40 לחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו המסמיך את מועצת הרשות השנייה לאשר לבעל זיכיון לשידורי רדיו אזורי לפצל את שידוריו, דהיינו לשדר תוכן נוסף, בחלק משעות היום, בתדר נוסף, שיוקצה לו על ידי משרד התקשורת לשם כך, במקביל לשידורי הרדיו הרגילים של התחנה.
By נעמית רויך 31 Dec, 2019
בפעם הראשונה שמוקמת תחנת רדיו אזורי נוספת בשפה הערבית, העתידה להגביר את התחרות והגיוון התוכני בשוק הרדיו והפרסום למגזר הערבי, אשר נתח הפרסום המופנה אליו נמוך מהותית ממשקלה היחסי של האוכלוסייה הערבית מכלל האוכלוסייה בישראל. מכרז אותו ליוויתי כיועצת
Share by: